söndag 24 november 2013

Snart advent ~ Advent soon

Det har varit en fin helg, runt nollgradigt och soligt! Kvällarna kommer ju snabbt så här års och lyktor och ljus plockas fram i allt raskare takt, hihi.

Även ute på verandan tänder jag ljus och lyktor, och ett par ljusslingor har kommit upp för att öka mysfaktorn.

Igår satt jag därute och filosoferade. Infravärmaren stod bredvid mig och höll mig varm. Det är otroligt skönt att känna stillheten därute. Utan iPad eller iPhone, tidningar eller böcker. Att liksom bara vara


Jag skall nog adventspynta lite därute nu i veckan, tror jag. En adventsstjärna kan nog bidra till lite julstämning. 

Ha en riktigt fin kväll!
Kram
Mia
-

20 kommentarer:

Anci sa...

Du har en härlig stämning i dina bilder ! Tack :)

Kramar
Anci

Anci sa...

En sak till ! Jag gillar din fina fåtölj !!

Kram igen
Anci

Anonym sa...

For en utrolig herlig stemning:)
Vakre bilder:)
Fortsatt strålende kveld
Klem Merete

Anno 1924 sa...

Vakre, stemningsfulle bilder!! Det er virkelig fint med små lykter som lyser opp i novembermørket:)) Ha en riktig fin kveld!:)) Klem

Annas skattkammare sa...

Så fina stämningsfulla bilder!! Ser så mysigt ut!
Kram Anna

Mamma C sa...

Började lite smått att pynta till vår altan med idag.
Kram mamma C

Meta sa...

Härligt du har det. vi behöver den stillheten ibland för att samla in alla krafter vi kan till morgondagen
Ha en fin vecka
Kram Meta

Unknown sa...

Que acogedor
buenas noches
Rita

Hajan sa...

jättefina bilder och
skön stämning på alla bilderna.
kram från Hajan

Des guirlandes sa...

Very nice pictures in the dark.
Love,
Barry

Terhi sa...

Beautiful atmosphere...

lisashus sa...

Vilken fin stämning det är i dina bilder!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

I skymningen är det nästan så att jag kan se små gråtomtar kika fram bakom zinkhinken, så stämningsfullt.

Kramar
Cia

Emilie's daughter sa...

One of the secrets of life is "the just be.,," I love your photos - they have this special atmosphere... Christa

HWIT BLOGG sa...

Jamen visst är det skönt att bara vara...det är så viktigt!
Härliga bilder du bjuder på, som vanligt!
Ha en fin vecka...
Kram, Titti

Maliva`s verden sa...

Bonjour! En herlig følelse å bare kjenne etter at man lever i øyeblikket, viktig i en så hektisk tid vi lever i.
Nydelig stemning som alltid her inne hos deg...og nå gleder jeg meg til å se hvordan du pynter til jul. Sjarmerende stol har du også fått deg, heldige deg;o) Ønsker deg fortsatt noen fine førjulsdager. Klem fra meg

Maria sa...

Härligt Mia. Ja nu åker eller går jag ju inte förbi dig så ofta då vi lämnat staden Alingsås för landet.
Mys i all prakt och mycket ljus går det åt. Tur att jag hamstrat. Må väl från Maria

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg!

HWIT BLOGG sa...

Åh vilka stämningsfulla bilder du bjuder på! Ja tänk vad det är skönt att bara vara ibland...utan alla dessa tekniska hjälpmedel som man alltid sitter uppkopplad med annars!
Ha nu en fortsatt fin helg, sköt om dig!

Kram Titti

Unknown sa...

All i can say is BEAUTIFUL and GORGEOUS ♥