söndag 24 februari 2013

Skön söndag ~ Sweet Sunday

Söndagar är oftast väldigt sköna, tycker jag. Mycket avkoppling och mys brukar det bli.

Idag var till exempel jag och Herr Blanka på en liten shoppingrunda och avslutade med en fika på favoritstället.

Eftermiddagen ägnades åt lite ommöblering. Det nymålade skrivbordet placerades i en hörna av TV-rummet, så nu kan jag sitta och pyssla med mitt samtidigt som Herr Blanka sitter och tittar på TV, och ändå är vi nära varann.


Tusen tack för alla snälla hälsningar i förra inlägget!

Många ville veta lite mer om nektarinträdet...och jag kan berätta att jag fick det för 6-7 år sedan, och det har vuxit en hel del på de här åren, så jag har planterat om det i större kruka flera gånger.
Det står utomhus, antingen på verandan eller i växthuset under vår, sommar och höst. På vintern tar jag in det, och låter det stå ljust och svalt med mycket sparsam vattning. Det vill alltså övervintra precis som andra medelhavsträd som bor på de här breddgraderna. Eftersom jag fick trädet i present vet jag inte var det inhandlades, men jag kan tänka mig att de större blomsterkedjorna eller plantskolor kan ha dem.
Och japp, det ger frukt. Söta, goda mininektariner

Något helt annat... Ni som inte har Instagram, eller inte vill ladda ner appen, men vill se mina bilder... kan klicka här :-) Från en dator ser ni endast de senaste bilderna, men om ni går till sidan via te x en iPhone eller iPad kan ni se alla bilder, bildspel och kommentarer.

Ha en riktigt fin start på sista februariveckan!
Kram
Mia
-

13 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som en kjempe koselig kveld:)
Ha en strålende uke
Klem Merete

Lenas trädgård sa...

Nektatinträd, så vackert! Har ett "självsått" i en rabatt, det har blommat, men endast ett kart gick till färdig frukt. Har du fått frukt på ditt?
Gör kanske inte så mycket om det inte blir frukt, blommorna är ju sagolika!
kram Lena

Geli sa...

Hello Mia! Beautiful photo! I wish you a lovely week! With love, Geli

Jessica sa...

Hejsan härligt med en sån mysig söndag, och jätte fint skrivbord. Ha en fin vecka Kram Jessica

Vita små hjärtan sa...

Underbara bilder!!!!!
Ha en fin start på nya veckan
Kram Agnetha

Junk De Lux sa...

Hei vakre:)

For et nyyydelig skrivebord!...elsker møbler som er så fine at de kan stå hvor som helst!!

England blir herlig, men anledningen er egentlig vemodig...min mamma skulle bli 66 år 1. mars, men som du kanskje fikk med deg så døde hun rett før jul. Hun var fra England og vi drar for å minnes sammen med herlig familie:)...skal nok snuse litt i butikker også og ikke minst den herlige engelske atmosfæren også, GOT TO LOVE IT;))

Klemmer i fleng min venn!!

H

Anne sa...

What a beautiful writing table!Lovely photos as always!
xx
Anne

Marysol sa...

Such a lovely vignette!

Anna sa...

Vilket fint bord.
Skönt med mys-söndag.
Kramar Anna

STENLYCKA sa...

Så vackert det blev ditt skrivbord!
Önskar dig en fin måndag!
Kram Raina

AnaCristina sa...

Hajan sa...

Här har måndagen varit jättefin

Ville bara titta in och vara lite artig.
Tänk att ha ett Nektarinträd så
roligt att Du haft det i så många år.
kram/hajan

Techwikies sa...

Your blog is filled with unique good articles! I was impressed how well you express your thoughts.
grow castle pc