onsdag 14 november 2012

Isblå ~ Ice blue

Tusen tack för era snälla hälsningar! Kakan gick åt i ett nafs igår, så det får snart bli en ny.

Målningen av skänken fortskrider, och nu i denna tredje rond ser det faktiskt ut som jag fått ett litet övertag :-)
Jag vet inte om det bara berodde på grundfärgen som innehöll kvistlack och spärrgrund eller om mitt ultimatum till skänken också spelade roll. Jag sa till skänken igår: "- Om du inte vill bli isblå får du bli svart och flytta hem till någon annan". Och minsann... idag hade grundfärgen vitnat och när jag målade över den med den isblå färgen så ser den faktiskt ut att bestå. *tjoho*

Hoppas att kunna visa bilder på det färdiga projektet i slutet av veckan...


Innan jag önskar er en trevlig kväll har jag ett meddelande från Synoptik:

Miljontals människor i världen har synfel men saknar glasögon. Nu tar vi på Synoptik hjälp av Bloggsverige för att samla in avlagda glasögon och se till att de hamnar någonstans där de gör nytta.
Optiker utan gränser är ett samarbete mellan Synoptik och hjälporganisationen Vision For All (VFA). Tillsammans samlar vi in begagnade glasögon, tvättar dem och mäter upp dem. Glasögonen skickas sedan med på biståndsresor till tredje världen där våra optiker och optikerassistenter genomför synundersökningar och utprovning av glasögon.


Har du några gamla glasögon som du inte använder så kan du göra en god gärning genom att lämna in dem till närmaste Synoptikbutik. Insamlingen pågår till den 21 december och vill du läsa mer så klicka här så kommer du till Synoptiks webbsida.

Jag tycker att detta är ett jättebra initiativ och vill självklart vara med och stödja detta projekt!

Ha det gott!
Kram
Mia
-

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blå färg! Skänken blir säkert ursnygg!

Hälsningar
Anette

Tinas bo sa...

Hurraaa!!
Vad skönt att du börjar får ordning på skänken... :)
Ska bli spännande att få se resultatet!

Bra initiativ! Ska kolla om det finns nåt liknande här, för här ligger det några glasögon.

Kram Tina

katha´s kortmakeri sa...

Vilken fin färg kanske kan den passa till min grislampa?...
Vilket bra initiativ med glasögon som bara ligger och skräpar.
Ha en fin kväll.
Kram Katha

LOPPISLIV sa...

Oj vilken strid du har utkämpat mot din skänk, har läst ikapp här nu, men du ska se att du vinner Mia...hihii Ska bli spännande att se den isblå och fin när du är klar :-)) Läser jag färgens egenskaper som du skrivit om måste det nog hit en isblå möbel också för stillhet och mediation det är precis min melodi :-))

Tack för tipset om glasögon insamlingen, ska till synoptik snart och då ska jag lämna några par gamla som skräpar i lådorna här, toppen!!!

Kraaaam Paula

Mys och hemtrevnad sa...

vilken bra insamling de gör med glasögonen, det ska jag anamma...kramis semlan

Gabriella sa...

Åh vilken underbar färg! Hihi gillar ditt knep=)
Och vilket bra initiativ av Synoptik, sådant gillas!

Geli sa...

Hello Mia! What a wonderful blue! Best wishes, Geli

Anonym sa...

Den fargen var bare helt nydelig:)
Gleder meg til å se det ferdig:)
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

kråke sa...

Hej fining! Skänken kommer bli underbar, ser ju jag de´:))

Bra initiativ med synoptik, klart vi ska göra allt vad vi kan för att världen ska se klarare ut:)))))

Kraaaaam på dig!

kråke

Malins Yoga sa...

Hej Mia! Och TACK för dinm kommentar hos mig, så glad jag blir, att jag kan inspirera andra. det gör du också! Jag lägger till dig som en av mina bloggfavoriter. Kram och ha en ljuvlig dag! Malin

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Känns så längesedan jag tittade in till din fina blogg men nu skall jag ta igen missade inlägg, passar bra eftersom jag håller på att kurera mig med piller och varma drycker för att snabbt som bra den få Teneriffa-bacillerna att lämna min kropp.
Ha det gott kära vän!
Raina

Anci sa...

Ja, jag vill gärns se hur det blir :) Snyggt, tror jag nog !

Och tack för Synoptiktipset !

Kram
Anci

yanmaneee sa...

jordans shoes
stone island t shirt
birkin bag
lebron 16
kawhi leonard shoes
stone island
hermes
kyrie irving shoes
stephen curry shoes
nike kyrie 5

shethat sa...

replica bags nyc replica bags in uk replica bags koh samui