onsdag 23 mars 2011

Växthus ~ Greenhouse

Växthuset ser just nu helt kaotiskt ut. Utemöblerna står på varann därinne. En massa krukor och övervintrande växter huller om buller. Ingen rolig syn med andra ord, hihi.
Jag tänkte att jag skulle försöka börja röja lite därinne nu till helgen. Se om min klematis som står därinne har överlevt den bistra vintern. Titta om vinrankan är på gång. Skura av fönster och tegelgolv. Ja, mjukstarta säsongen helt enkelt..!

Nu i veckan hade vi tvåsiffrig temperatur ute (!) 10 grader stod termometern på en av dagarna. Hoppas det blir mer av den varan snart. Jag längtar så det inte är klokt!
Kram
Mia
-

31 kommentarer:

Anna sa...

Va mysigt!! Härligt med sådana sysslor framför sig :)

Ha en trevlig fortsättning på veckan!!

Anna

Hulda sa...

Så koselig bilde fra drivhuset. Herlig med blomster og krukker. Likte kjempegodt de bøkene du hadde pyntet til gjestene dine. Lekre! Og fine glass også.

Millas hem sa...

Jaaa, låt temperaturen fortsätta åt rätt håll nu!=) Låter gott med växthus. Hoppas att växterna har klarat sig. Annars får du säkert fart och liv i dem med dina magiska fingrar!=)

Kram Mia!

ANETTESHUS.COM sa...

Høres HERLIG ut!! Vakre bilder, Mia! Ja, nå lengter vi til våren!!!

STOR klem
ANETTE:))

Marina Mott sa...

Enjoy the new temperature !! beautiful pics!!xx

anna sa...

Oggi da noi era una bellissima giornata primaverile ti mando un barattolo pieno di calore solare dall'Italia...il tuo blog e veramente interessante!!!
Complimenti...provero a fare la tua marmellata di cioccolato.

Anna

http://anna-profumodilavanda.blogspot.com/

Dorota sa...

Your blog is really very inspirational!

Dorota
www.jewellerybijou.com

Nellie sa...

Precis så tänker jag också, när jag tittar ut på min glasveranda!! Förra helgen hade jag för mkt annat att stå i men vädret gjorde mig mkt sugen att göra vårfint där. Denna helg åker jag till Danmark så då blir det inte mkt städande o pysslande heller. Det är härligt m uterum av alla de slag. Visa bilder sedan så att jag blir lite inspirerad :)!/Nellie

Anonym sa...

HÄRLIGT med sommarbilder...då blir man inspirerad att ta tag i sina odlingar...själv har jag en liten balkong fast med storslagna planer...hihi

Kramis Maria
www.lauraslillahem.blogspot.com

Ett Vitare Hem sa...

Visst är det härligt att det varit så varmt tror vi toppade med +12,3 i förrgår, fast fortfarande ligger det en del snö kvar önskar jag hade ett trollspö och kunde bara trolla bort allt med en gång ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Frøken Anker sa...

ÅHHH...hvor jeg længes efter sommer, når jeg ser dine billeder. Jeg ønsker mig også et væksthus, men først skal vi have lavet en ny terrasse, skiftet vinduer, bygget færdig foran min butik osv. Min mand har ALTID mange byggeprojekter. Men ikke noget væksthus :-)

Klem Birgitte

H elle K sa...

Herlige bilder. Ja, hvem lenter ikke mot dette! Mine planter har kommet opp fra kjelleren, gleder meg til å få satt de ut. Ha en strålende dag. Klem kristin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Men så härligt att få börja fixa i växthuset, då känns det att våren är på gång på riktigt ju :)
Ha en härlig dag.
Kram
Jessica

Unknown sa...

so lovely, allways I love it, to see at your blog, have a great day, big hugh Kathrin

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Nu blir jag nyfiken, en klematis i kruka i växthuset. Hur har du haft den i vinter? Skyddat den? vattnat den? Ser så mysigt ut.
Ha en skön dag
/Karin

rustik charm sa...

Hej Mia.
Så härligt att börja pyssla med växthuset:)Har ett växthus vi med som dock ser gräsligt ut just nu, förra ägarna brydde sig inte om det. Men jag har massa planer:)Ska börja lite smått i vår och riva ut allt men sen får vi se vad som händer...
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Vintage House sa...

Härliga bilder och förstår att du längtar...
ha en toppen dag i solen
kram
sandra

Liane sa...

Äntligen börja rvåren återkomma, det är dags att börja med lite vårbruk. Härligt =)

Alberte sa...

Et veksthus...noe så fantastisk!!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är nog nu på våren det är som roligast med växthus, lyckost som har ett. Kommer bli mysigt och greja där under helgen, även om det blåser som idag värmer solen genom glaset.
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!

Det låter som om du har toppenplaner inför helgen..Det är riktigt vårkäsla att rensa ut och påbörja den nya växtsäsongen! Såg att jag borde tvätta mina fönster till glasverandan också..om något skall vilja växa där vill säga ;)

Ha en härlig helg med många plusgrader får vi hoppas!!

Kramis Sanne

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Åååå jag vill så himla gärna ha ett växthus att odla, fixa och trixa i, jag bara längtar tills vi har byggt ett =)
De låter som att du har en underbar helg framför dig med förberedning inför våren.

Önskar dig en trevlig helg
Kram
Sanna

Unknown sa...

I spend hours looking at your beautiful pictures ...
You make me dream! Kisses.
Co

Made in Persbo...Carina sa...

Hej sötis!
Stort TACK för senast! Var sååå roligt att träffas igen...och de fina presenterna du gjort...mmm mums. Du är så händig Mia.
Så härligt det låter att smyga igång växthussäsongen så smått. Jag slutar aldrig att förundras över hur händig du är!

Kramar, C

Jes/Vita villa vila sa...

Hej du fina,

Åh tänk vad härligt med tvåsiffrigt gradantal & vad underbart att få börja fixa med trädgård & växthus!! ♥

Kram Jes

Unknown sa...

Håller tummarna för vädret, så att du får mysa runt lite därinne även till helgen.
Ha det bra!
Camilla

gamla skolan sa...

Hej Mia ! Vad du kan va lycklig som har ett växthus ! Det står högt på min önskelista ! Måste kännas ljuvligt att få gå där och pyssla ! Önskar dig en riktigt mysig helg och lycka till i växthuset :) Kramar // Susanne ♥

Yvonne sa...

Det var ett tag sen jag tittade in på din blogg. Jag har gjort ett uppehåll med bloggandet. Du har fantastiskt fina bilder på ditt vackra hem.
Jag går och väntar på att snön ska smälta så jag kommer in i mitt växthus också, det behöver städas, är proppfullt med sommar-prylar.
Jag skulle också vilja ha en Klematis i växthuset, det måste jag prova.
Hälsningar Yvonne

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria
PS Ser också att du bor i Alingsås.

Stina sa...

Det låter som en riktigt mysigt vårstädning där ute.:-) Kram Stina

Essay_Writer sa...

I love orchids