lördag 11 juli 2009

Blåbärspaj - Blueberry pie

Ett par dagar med regn har inneburit att vi hunnit med ett riktigt Feng Shui-röj här hemma. Sovrummet har tömts ut totalt och hälften av alla kläder har hamnat i påsar som skall till någon form av återvinning. Vi passade på att möblera om och nu känns det riktigt bra!

Idag är Herr Blanka med en lika motorintresserad vän på STCC i Falkenberg. Jag delar inte direkt makens motorintresse utan valde att stanna hemma med barnen i stället.
Jag fick akut bak-lust och gjorde en blåbärspaj i nya pajformen från Villeroy & Boch.

Jag brukar inte köpa dyrt porslin, men denna formen kunde jag inte motstå. Enligt expediten är kvalitén utomordentlig och det är bara att skölja av formen för att få den ren. Hmm, vi får väl se om det stämmer *hihi*

Idag är vårt växthus med i Aftonbladets bilaga Härligt Hemma! Jag går omkring och vattnar och ser allmänt lustig ut i reportaget :)
Kram
Mia
-
Tusen tack för alla snälla kommentarer! Jag ber om ursäkt för att jag är så dålig på att svara. Konstigt nog känns det som om att man har mindre tid att blogga nu under semestern...eller så är det så att man har alldeles för många projekt igång :)

44 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad roligt att ni är med i Aftonbladet bilaga. :-) Härligt jobbat och hoppas det blev ett fint reportage.

Krams!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Smaskigt med blåbärspaj! Här regnar det idag igen så att gå upp i skogen för att få hem lite blåbär går bort!

Superfin pajform!

Hehe. Synd jag inte köpte aftonbladet idag då. Hade varit kul att se dig gå ocmkring och se lite lustig ut*ler*

Ha en fortsatt härlig dag
Kram Annica

hagagården sa...

Å det ser underbart gott ut,va roligt att få vara med i en tidning.
kram o ha det så gott
ninni

Ardisia sa...

Hej! Så kul med reportaget! Hoppas det blev så fin som ni ville!

Visst är det nyttigt att möblera om ibland :) Försöker själv rensa & röja emellanåt, det mår jag bra av (balanserar med loppisfynd ;)

Ha en trevlig helg! Kram Ardisia

♥ Pia... sa...

Ja visst är det så..man tror att man ska få mer tid blogg på semesten..men tji fick man ..inte en gnutta mer tid:)..fast just nu tar jag nog igen det lite...regnet öser ner..så..har du redan blåbär??..gud så gott det såg ut..du får tala om senare om den där formen höll vad det lovades...aftonbladet sa du??..hmm..får kanske ge mej ut och kika efter den då..tar nog bilen ..:)..ha de ..kram..pia

Anonym sa...

Kul att igen att få vara med i tidningen! Tycker inte du såg lustig ut bara naturligt fräsch som en *ros*. Härligt emellanåt att få röja och möblera om. Mums den pajen ser riktigt god ut!

Trevlig helg!

Renate

Anneli sa...

Nog såg jag det alltid...så fin är du...Jättefina bilder...
kram
annelie

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Åh så smaskigt det såg ut med paj!
I morgon har vi kalas här så då blir det lite tårta iaf!

Nu måste jag genast spana in bilagan till Aftonbladet!

Kram på dig vännen!

Anna

Åsa sa...

Inte såg du "lustig" ut inte! Vilket jätte fint växthus ni har!!

MM så sugen jag blev på blåbärspaj nu...// Åsa

Marina sa...

Kan inte låta bli att bli sugen på blåbäspaj nu. Hm..., det får vi nog åtgärda en dag.

Ha det bra!

Vitt o Vältummat sa...

Jag har också röjt och hängt undan en massa kläder och varit på tippen med resten. Det känns verkligen skönt.
Måste fixa Aftonbladets bilaga innan det är för sent.
Kram/Åsa

Jes/Vita villa vila sa...

Heeej vännen,

Vad roligt att ni är med i Aftonbladets bilaga!!! Måsta jag ju givetvis leta upp :)

Härliga bilder och vad gott med blåbärspaj! Här blir det nästan bara äpple och päronpaj, om jag någon gång testar något annat säger Liten - nästa gång tar vi äpplepäron igen mamma :). Barn är lite enformiga. Men väldigt roliga.

Tack vännen för din fina kommentar inne hos mig - jag blir så glad ska du veta!

Sommarkram Jes ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Just det - glömde säga att jag vill också ha en sådan pajform!!!

:D

Kram/Jes ♥

Mia sa...

Mums för blåbärspaj, i en underbar pajform dessutom kan det ju bara inte bli fel. :)

Bara satt och njöt länge, länge av de härliga bilderna i inlägget från växthuset.

Ha en fortsatt trevlig helg och semester!

Kram Mia

Anonym sa...

Vilken underbart fin pajform Mia!
Vi packar för fullt för husvagnssemestern så här bakas det tyvärr inte...

Kul med reportaget!!

Kram kram Pia-livet på fyran

Lantliga drömmar sa...

Låter gott med blåbärspaj ,här blev det hallonpaj =)Nilla

Anonym sa...

Hej Mia vännen!

Jag har länkat på min sida till ditt recept på rosensalt. Hoppas det är okey. Glömde faktiskt att fråga men blev så ivrig när jag hade lite lugnt på jobbet och satt och gjorde ett inlägg.

Själv gör jag rosensalt i parti och minut just nu och ska ha det som gå bort present senare i sommar. Jag gör även lite örtsalt a la Ernst *fniss*

Du är en av mina stora inspirationskällor!

Hoppas sommaren är underbar för dig. Här är det snart semester och vi ska för ovanlighetens skull vara hemma utom en vecka när vi har hyrt en stuga i Laholm, 50 m från stranden........

Stor kram till dig
Lena

Körsbärshöjden sa...

Första gången jag gör ett besök hos dig.
Vilken härlig blogg !!
Ska pröva att göra rosensalt :)

Kommer tillbaks :)

Kram Eva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Var ju tvungen at köpa afton bladet i dag o kika ..så kul!!!Härligt at se sina bloggvännes hem i tidningar!!

Den pajjen ser ju bara fööör Delicious ut!!!Mumsfilibabba!!!!

Trevlig Helg!!
~~Kram ♥ Millan~~

Anonym sa...

Underbara bilder, hmmm, nu blev jag sugen på paj, med vaniljsås, åååå vad gott...!

Anci sa...

Hej !
Tack för tipset med pajform ! Jag kom på i går att jag behöver en ny pajform, hoppas att den är så bra som de säger.

Kram

Alicia sa...

Rest & relax!!!!
A lovely Sunday to you!!!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh va gott med blåbärspaj!!

Sänerna har plockat blåbär här så att det räcker til en paj..får ta och göra en nån dag..

ska ta och köpa bilagan i dag för det vill jag inte misssa..

Är lite öm i benen i dag..var på fest i går kväll.och jag kan ju givetvis inte vara stilla..utan dansade och rockade med andra..hi hi..

Ha det så bra..
Kram Anna

Tulipa sa...

Hej!
Jag har inte sett reportaget ännu...det är säkert jättefint!

På semestern ska man ju hinna en del annat än bara bloggen...
Vi känner nog alla att den får stå lite åt sidan även om man gärna vill hålla på med den också....

Åt blåbärspaj igår, det var gott...
antar att ni gillade er också!

Kram Mariette

Katarina sa...

Härlig blåbärspaj du bakat och i väldigt vacker form dessutom :)
Grattis till reportaget !

Ja, visst har man en del projekt på gång nu i sommartider, ler*

Ha en trevlig Söndag !

Kram
Katrina
i Stationshuset

Les Cotrions sa...

Your photos are lovely and your cake looks delicious!
Wish you a nice Sunday!
Vale

Marge sa...

I really like you photos!! I hope that reportage will good and I think so too:))
Your blog is sooo beautiful!!:))
Ha en fortsätt härlig söndag!

Anonym sa...

Hejsan! :-)

Jag tänkte på en sak.. Du har inte receptet på blåbärspajen?

Krams!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Det är ju ganska skönt att få röja undan lite ibland, då får man plats för nya saker:)det har jag också gjort här hemma.
Pajen ser riktigt smarrig ut:)
kram/S

Galleri Hönshuset sa...

hej.
Finfin pajform och pajen såg riktigt god ut...

Gjorde en rabarber o jordgubbspaj häromdagen, så gott det är =)

Härliga bilder som alltid. Kram Pirre

Alveline sa...

Den paien såg veeeldig god ut:) Kjempefin blogg du har. Du har mange flotte ting i hjemmet må jeg si:)

Unknown sa...

Hej gumman,

Köper Härligt hemma idag så jag får se Ert fina växthus.
Det är ju så fint.

Så mumsig pajen ser ut. Jag blir så sugen på en bit.

Är urkass på allt som har bakning att göra.

Roligt att läsa att allting är bra med Er.
Kramisar Jeanette

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Härligt reportage i helgen, blev glatt överraskad eftersom jag varit lite blogglat och inte uppdaterat mig. I alla fall, du ser så fin ut där i ditt växthus. Somrig och söt som bara den. Roligt att läsa om hur den kom till. Din paj ser mums ut och Sukker burken där i bakgrunden är sååå fin, gillar den vackra texten på den. Ha det gott, nu är det snart (imorgon em) semester för mig också, som jag längtat :-) Kramis Paula

n o r d i n g å r d e n sa...

Ljuvliga foton och vilken fin pajform, hoppas den höll vad den lovade.... nu har jag sett det fina reportaget i Härligt Hemma med ditt vackra o exotiska växthus! Så fint du har det o du själv är som en vacker älva som går runt och vattnar.... Mari.

Hanna sa...

Så gott med blåbärspaj.
Underbar pelargon du har och vilken fin burk.
Hanna

Vita små hjärtan sa...

Å så ljuvligt du har det!!!
Kram Agnetha

tre nyanser av vitt sa...

Mums blåbärspaj är gott det! Vad kul att vara med i aftonbladet, mäste jag kolla upp. Jag ska iväg i veckan och hämta fönsterbågar till vårt växthus som vi kanske lyckas bygga 2020?? när husbygge o garage är färdigt. Det gäller att passa på när man hittar bågar gratis, mer bra ha grejer att lägga på hög. Nu ska jag kolla in ditt växthus och få lite inspiration.
Kram Marie

♥ Pia... sa...

Hej har en liten fråga till dej..så nu har jag skickat ett mail..men eftersom min mailbox krånglar så ..måste jag kolla den här vägen OM det kommer fram..ge mej bara en liiiten vink då:)..kram..Pia

Solsjö - Under en vind sa...

missade reportaget....kanske ligger det på nätet nu?

Gillar verkligen ditt växthus...ska äntligen få ett hus av gamla fönster! Ska dock inte plantera så mycket men vi ska kunna sitta där då knott och regn jagar in oss!

Hoppas att du njuter av sköna sommardagar! Tänker ofta på er andra i bloggvärlden men hinner inte riktigt runt...
Idag har vi laddat om efter helgens dop och inför den stora prinsessan 7-årsdag imorgon! Då blir det nytt kalas!

ha det gott min vän! Kramar!

I mitt hjärtehem sa...

Nu blev jag sugen på blåbärspaj, men tyvärr är det bara jag i familjen som gillar bärpajer och jag behöver verkligen inte äta en hel själv :0)

Ha det gott, kram åsa

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia,
så underbart reportaget var i Aftonbladet, den ska jag spara och ta fram när det är grått och trist ute hihi.

Jag hinner inte heller kommentera hos någon just nu och jag tror att allt som vi kämpat med tog knäcken på mig, men ojoj vad bra det blir till slut.
Kramar i massor/Ingela.

Sofia [gaspedal.blogg.se] sa...

fina bilder!
men stcc är faktiskt kul :)

Sallys hus sa...

Hallå vännen!

Hihi...neeeheeej inte hinner man blogga när man är ledig....här är också alldeles för många projekt på G.

Altanbygge , pooooool...viiill haaaaaaaa!
men tak över...ååå så fint!

Här skulle det vara färdigbygge av altan byggd för flera år sedan...men i stället är jag inne o målar...hur knäpp får man vara???

hihi...Ha en hääärlig dag!
kram Katarina

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej gumman!

Åhhh så fint reportage det var i Aftonbladet! Du ä'r jätte fin där du går och vattnar!

Kramis Anna