fredag 19 december 2008

Burkar och hjärtan

Så var det helg igen och bara 5 dagar kvar till julafton! I morron blir det julklapps-shopping och lite mys på någon julmarknad...Jag pysslar och gör i ordning små blomsterarrangemang som jag ställer lite varstans här hemma. Här har jag använt en liten låda som jag satt en vit hyacint, ett par lerhjärtan och ett ljus i.

Jag har vunnit den här fina zinkburken av Maud, jag blev såå glad! Tusen tack för den fina vinsten! Maud har gårdsbutiken Hjortgården, som ligger Luleå. Vi som bor i södra Sverige och inte har möjlighet att besöka henne kan titta i hennes fina nätbutik i stället. Hon har te x en massa fina zinksaker, quiltade täcken och ljuvliga saker i fattigmanssilver. Själv har jag förhandsbeställt ett ex av Jeanne d´arc Livings nya inredningsmagasin som har premiär i slutet av januari. Det får man ju inte missa *hihi*!

Foto från Jeanne d´arc Living.

Ha en jättefin helg!
Kram
Mia

41 kommentarer:

Syster vit sa...

Fina bilder, och den boken ska jag absolut oxå beställa. Trevlig helg Kram Liselott

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha en jättefin helg du oxå !!
Njut nu ordentligt av allt ditt vackra !!
Kram/Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Vad du gör FINT!!:)
Kram Lallis

♥ Pia... sa...

Men Mia då..så fint..allt va så juligtmysigt..suck..ja nu är det slutspurten på allt..mina klappar är klara..sånär som på min far lilla klappp som jag fortfarande inre vet vad jag ska köpa..han är då inget till hjälp..för han ska inget ha ..har allt säger han:)..I morgon ska jag på julkonsert..med Jöback..ja jag ska inte dit MED honom ..:).utan ska höra PÅ HONOM..det ska bli såå kul..ha en riktigt mysig fjärde adventhelg ..kram..PIA

Skatan sa...

GOdkväll nattuggla där :) Du gör som vanligt så fint överallt! När kommer nu hit och joxar?

kram!

Sara sa...

Hejsan

Grattis till den fina vinsten. Jag önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Mitt hvite hus sa...

HeisanO=)

Så det var du som vant den fine sink boksen hos Maud=)
Jeg var den ehldige vinner av sink huset, har ikke kommet enda, men det gjør det nok snart.

Så fint du har pyntet, kanelstruten var nydelig=)

Ønsker deg en fin og hyggelig helg=)
Klem Kerstin

Sea Angels sa...

Hi Mia...yes it's all getting closer..thankyou for the information about the new magazine..I will try and order one, it sounds wonderful. You pictures are as always so captivating, you are as good as a magazine to look at...actually better!!I can read what you are saying ha ha.
Have a super shoppy weekend.
Hugs Lynn xx

Mamma C sa...

Du ska ha en jättefin helg du med. Jag ska springa på stan och handla det sista i morgon oxå.
Kram Mamma C

Mia, New Room Interior sa...

Nydelig blogg! Her er det bare å bla og bla og bli inspirert! :-) Klem-Mia

Anonym sa...

Hej Goa Mia!

Vad fint du har gjort hemma. Jag sprang runt hemma igår och bytte ut de vita hycinterna som hunnit blomma över, städade och pysslade. Idag ska hela familjen (utom den trötte sextonåringen)gå på julmarknad i Gamla Stan.

Det är en årlig tradition hos oss, sedan äter vi lunch på stan, handlar de sista julklapparna och bara myser.

Själv ska jag sedan på förbjuden granjakt när det börjar bli kväller. Vi får väl se hur det går. Mannen tvår sina händer :D

Det bästa till dig

Kramar Lena

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia! Det avr alldeles för längesedan jag lämnade en kommentar. Det är supermycket nu med det sista på jobbet och förberedelser - ja, precis som alla andra :).

Vill önska dig en riktigt GOD JUL!

Många kramar M

My Lovely Things sa...

Aå mysigt du har gjort!!
oj ett nytt magasin..det där måste jag spana in..

Hoppas att din rygg är bättre..
Jag är hemma från jobbet..det är så tungt i mina lungor..

Låter mysigt med julshopping..får se om vi kan komma iväg på måndag och inhandla det sists..jag brukar aldrig vara ute så här sent..men i år har det ju vart myscket med husförsäljning och allt...
Jag är så glad att huset har fått nya ägare..men det känns konstigt att nån annan sak bo där..jag har ju bott där i 14 år..
kram på dig..

Lina ♥ C´est la vie sa...

Så himla fint och juligt, jättefint! kram Lina

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhhh vad fint du gör hela tiden..så underbart fint där i lådan med ljus o allt...du kan du !!
Ha nu en fin fjärde adventshelg
Kraam Anette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till vinsten!
Så mysigt Mia! Ser så härligt ut hos dig!
Önskar dig en lugn fin helg!
kram
nina

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig 4:e advents helg

kramar @nette

Welkom sa...

Hai Mia,

Nice pictures again,and Jeanne d'arc Living, beautiful with the silver and white!
Have a nice weekend!
Anita

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

När din familj vaknat upp i den madrasserade hallen, där de alltid svimmar när de kommer hem och ser hur himla fint de bor, kan jag riktigt se framför mig hur ni myser ikapp med tindrande ögon!

Har din pyssel- och inredningstalang gått i arv till något av dina barn? Finns det en särskild Lilla Blanka-ådra som gör att allt ni rör vid blir vackert?

Jag vet att jag sagt det förr, men det finns så otroligt många bloggar om lantlig inredning och din skiljer sig från mängden med det mustiga, rustika och de proffsiga bilderna. Me like! Rena rama julafton att plöja igenom missade inlägg här!

Kram, trevlig helg och inte minst GOD JUL! Om vi inte hörs av igen innan den stora dopparedagen :-)

Karin

Hem och Lycka sa...

0o så vackert du gör det.. kram

Viola sa...

Visst är der fint med blomster till jul, har precis plockat fram det som är jul för mig och nu är det bara granen som väntar på att bli klädd, ska bara klara av en födelsedag i familjen idag med släkt som kommer på middag i kväll, ibland blir det väl många kalas i december med flera medlemmar som fyller och lite andra middagar hos oss, skulle varit bra om det kunde spridits under året... sedan infinner sig min julefrid till fullo, ha en skön helg och ta det lugnt och njut, kram

Ann-Catrin sa...

Hej pysselprinsessan.. du är då något extra du.
Sagolika bilder.
Hoppas du hittade ngn fin julmarknad.. i grpdasset.. kan tänka mig ni oxå har det trista vädret.

Alltid en fröjd att kika in till DIG.. kära bloggvän!
Hoppas vi kommer att ses på riktigt snart..

kramar
Ann-Catrin

C De-sign sa...

Så inspirerande bilder du bjuder på! GRATTIS till den jättefina vinsten! Önskar dig en fin fjärde advent med mycket mys och tända ljus! Kram fr C

Annika Christensen sa...

Fint du visar för oss.
Hoppas att du får en riktigkt God Jul
annika

Unknown sa...

Va fint du gör!!

önskar dig en trevlig helg, kram Pia

Ett skönare liv sa...

oh så fina hjärtan å kruka! ha de jätte fint nu :)
kram nadja

Ett skönare liv sa...

oh så fina hjärtan å kruka! ha de jätte fint nu :)
kram nadja

Anonym sa...

HI MIA,
Just passing by to say: "Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar" and to say thank you for all your inspiration from the last year :)
Groetjes, Janneke.

Anonym sa...

Färsk grön mossa och ljus - hur fint som helst.
kram ingela

Cattis sa...

God Jul & Gott Nytt År ville jag bara önska dig...

Julkjamis Cattis

Ina sa...

Åh vilken fin vinst och vad fint du dekorerat!! Gillar dina strutar och smällkarameller också i ditt förra inlägg, såååå fina och dekorativa allesammans!!
Kram på dig!!
Ina

maman O sa...

Buon Natale e buon anno 2009! Un abbraccio Ornella

Mia, New Room Interior sa...

Takk for kjempekosli kommentar på min blogg! :-) Ønsker deg en god jul! Klem-Mia

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Ska genast in till henne och kika. Ja visst verkar magasinet helt underbart, har fått massor med bokningar jag med.

Underbar bilder som vanligt.

Ha en underbar adventsdag i morgon!

Kramis Anna

Reginas Cottage sa...

Hi Mia
Wonderful pictures.
Frohe Weihnachten und einen guten Rutsch ins Neue Jahr !
Thank you for all your inspiration
from the last year.
Ganz liebe Grüße,Regina

Hannis sa...

Vilka vackra hjärtan!
Så fina smällkarameller du skapat också.
Kan tänka mig att du pysslar på för fullt just.

Kikar in för att önska dig en God Jul//Kram hannis

Marie sa...

Hejsan!

Tack för igår, det var jättekul att ses! Har det blivit något hål i köksväggen idag, är så nyfiken!!!

Vad fint du har planterat i lådan, är det en symaskinslåda? Och vilken söt burk du har vunnit, en sån såg jag på Grönbergs igår, jättefin!

Det där magasinet känns ju som ett måste, får nog ta och förboka ett jag också.

Ha en trevlig kväll Mia och hälsa N ifrån oss!
Kram Marie

My lovely cottage sa...

yes yes yes!! i have heard about the jdl magazine, but now on your beautiful blog i see that it's true! can you please tell me when it's coming out?
for now i am wishing you a happy merry christmas and all the best for you and your family.
yvonne

Anonym sa...

Helt rätt att sätta in fönster ine i huset. Vi gjorde det för några år sen och det har vi inte ångrat en sekund. Ser fram emot att få se resultatet!
A-M

ccbelle sa...

You have a beautiful blog. I adore all of your pictures. I wish I could purchase the new Jeanne d'arc magazine.

Kind regards,
Annie Arneson

jasonbob sa...

lebron 18
golden goose sneakers
golden goose outlet
lebron 16 shoes
curry 6
jordan 11
kd 10
calvin klein
supreme clothing
adidas yeezy